logo

Hogyan készítsd el saját közösségi médiás grafikáidat?

közösségi média

Ha vállalkozó vagy, rendkívül fontos, hogy megtanuld a közösségi média marketing módszereit. Kreatív vállalkozóként a közösségi média hatékony és megfizethető módja önmagunk és termékeink reklámozásának. A közösségi média marketingjének kulcsa az, hogy jó minőségű közösségi média grafikákat készíts a kampányaidhoz. Olvass tovább, hogy megtudd, hogyan készítheted el ezeket a grafikákat.

Válaszd ki a platformodat

A közösségi média grafika elkészítésének első lépése a platform kiválasztása. Minden social média oldal különböző méretű és képarányú képeket tartalmaz, így jobb, ha minden platformhoz külön-külön készítesz grafikát. A látványos, sok képpel járó vállalkozások számára elsősorban az Instagram és a Pinterest a legjobb platform, a több szöveget igénylőeknek a Facebook, a videós tartalmak pedig már csaknem minden felületen jó eredményt hoznak.

Tervezés a közönség számára

Más tervezési projektekhez hasonlóan a social média grafikáinak is meg kell szólítaniuk a közönséget, ezért gondold át és tervezd meg kampány tervezési stílusát. Ha például ruhákkal foglalkozol, érdemes lehet például a közösségi média grafikáit elegáns, stílusos vagy nőies tipográfiával és hűvös, semleges színpalettával elkészítened. Létrehozhatsz egy hangulattáblát is a projekt számára, hogy segítsen vizuális irányt találni, vagy áthozhatod a meglévő projekted megjelenését és hangulatát. Ha egy terméket mutatsz be, érdemes lehet hagyni, hogy a termék meghatározza a grafika vizuális stílusát is.

Készítsd el a grafikádat

Ha már tudod, milyen méreteket kell használnod, készíthetsz sablonokat a különböző grafikákhoz a Photoshop, az Illustrator vagy az inDesign programban. A sablonok létrehozásában az a jó, hogy egyszerűvé teszi a grafikák stílusának ismétlését, amikor egy új közösségi média-kampányon dolgozol. Válaszd ki a számodra legmegfelelőbb alkalmazást, de ügyelj arra, hogy a terveket JPG vagy PNG formátumban exportáld.

közösségi média

Minőségi képek használata

A közösségi média grafikái gyakran csak a képről szólnak, ezért próbálj minőségi fényképeket készíteni, vagy használj prémium textúrákat és mintákat grafikád hátterének.

Igazítás és középre igazítás

Ügyeljen arra, hogy a tipográfiai elemeket középre helyezd, és hagyj elegendő helyet a margóknak. Ha grafikákat készítesz egy közösségi oldalra, ügyelned kell arra, hogy a profilfotó hol fogja fedni a borítóképet. Tehát a borítónál figyelj arra, hogy ne tegyél semmilyen igazán fontos információt vagy képet a profilkép mögé.

Optimalizálás és közzététel

Az utolsó lépés a képek webre való optimalizálása. Persze, valószínűleg megúszhatod a tömörítetlen fájl feltöltését, de jobban alakíthatod a kép végső kinézetét, ha elvégzed az előzetes optimalizálást, ahelyett, hogy a közösségi oldalra bíznád ezt. Csak el kell mentened a képet a webre a grafikus programban, majd kiválasztani egy jó minőségű beállítást. A grafikádat SEO-ra is optimalizálhatod. Ennek egyszerű módja, ha a fájlnak olyan nevet adsz, amely kapcsolódik a márkához és a képtartalomhoz. Példa erre a „sajátvállalkozásneve_terméknév.jpg”. Ha egy név több szóból áll, használj alsó vonalat ( _ ) a névben. Miután optimalizáltad a grafikát, készen áll arra, hogy közzétedd a választott közösségi média oldaladon.

 

Ha további grafikai segítségre van szükséged, akkor gyere a Műhely Facebook csoportjába.

 

Hasonló bejegyzések

kapcsolat@grafont.hu

+36302252052

Minden jog fenntartva © GraFont Műhely 2024.