logo

Hogyan növeld a követőid számát a tartalmaiddal?

Ha nyereséges vállalkozást akarsz működtetni, szükséged van követőkre. A két kulcsfontosságú dolog a követők számának növeléséhez :

  1. Minőségi, megosztásra érdemes tartalom
  2. Következetes megközelítés

Néha azonban ezt könnyebb mondani, mint megtenni. A követőtábor felépítése nem csak a tartalom közzétételét jelenti, elkötelezettnek kell maradnod, még akkor is, ha a követőtábor nem növekszik.
Az igazság az, hogy a legtöbb ember nem fog fülig beleszeretni a termékedbe vagy szolgáltatásodba rögtön. Olyan tartalmat kell létrehoznod, amely bemutatja, hogy a terméked/szolgáltatásod hogyan tudja kiszolgálni a követőtáborod, és milyen eredményeket érhetnek el vele.
Ebben a bejegyzésben elmagyarázom, hogyan lehet a legjobban használni a rendszereket, sablonokat és egyéb időtakarékos erőforrásokat olyan megosztásra érdemes tartalom létrehozásához, amely növeli a követőtáborod.

Válaszd ki a platformod

A követőtábor növelésének első lépése annak kiválasztása, hogy melyik közösségi média  platformra fordítod a legtöbb időt és energiát. Bár ez a cikk számos különböző platformon alkalmazható stratégiai tippeket tartalmaz, határozottan azt javaslom, hogy válaszd ki azt a maximum 1-2 felületet, amely a legjobb eredményt nyújtja a legkevesebb erőfeszítéssel.
Más szóval, válaszd ki azt a platformot, amelyen jelenleg a legtöbb időt töltöd, mert ezt már úgy ismered, mint a tenyered, és ha nem kell a nulláról tanulnod egy új platformot, hosszú távon számtalan órát takarítasz meg. .

Hozz létre egy követő növelő stratégiát

Ha a jelenlegi tartalomstratégiád nem vezet eredményre, akkor el kell kezdened változtatni a dolgokon! Teszteld a különböző típusú vizuális tartalmakat a követőtáboron, hogy megtudd, hogyan reagálnak – minél interaktívabbak és vonzóbbak a bejegyzéseid, annál jobban nő a követőtábor.
Íme néhány kérdés, amelyet fel kell tenned magadnak az egyes tartalmak létrehozása előtt:

  • Miért hozom létre ezt a bejegyzést?
  • Mi a célja ennek?
  • Hogyan szeretném, hogy a követőtáborom reagáljon ennek megnézése után?
  • Milyen lépéseket szeretnék várni a követőtáboromtól, miután ezt megnézte?

Állítsd be a tartalmi támpontjaidat

A tartalmi támpontok vállalkozásonként változnak, és a Te céljaidtól függenek. Ennek ellenére általánosságban elmondható, hogy négy értékalapú kategória van, amelyeket érdemes megtervezni tartalmi stratégiádban.

Szórakoztatás

Az egyik legnépszerűbb „vírusos” stratégia szórakoztató és nagy számban megosztható grafikák vagy mémek létrehozása. Az általános cél ezekkel a bejegyzésekkel a márkaismertség és az új követők szerzése. Ne felejtsd el azonban a bejegyzést a tartalomhoz, termékhez vagy szolgáltatáshoz kötni, hogy a megfelelő követőtábort vonzza.
Amikor a Sprout Social megkérdezte a felhasználókat, hogy milyen típusú bejegyzésekhez fűznek véleményt és osztanak meg legszívesebben, a szórakoztató bejegyzések voltak az első számú válaszok. Hasonlóképpen, a közösségi marketingszakemberek 50%-a azt mondja, hogy általában a szórakoztató és inspiráló bejegyzések a leghatékonyabbak céljaik elérésében.

Oktatás

Az oktatási tartalom általános célja a tekintély és a hitelesség építése, hogy a követőtábor tudja, hogy Te a szakterületed megbízható szakértője vagy. A bejegyzéseidnek értéket kell adniuk a követőtáborod számára. Ezt úgy érheted el, hogy tippeket és trükköket kínálsz, mítoszokat magyarázol meg, foglalkozol az iparágadban általánosan elterjedt hiedelmekkel, és „gyors győzelmeket” biztosítasz.
A követőtábor oktatása nagyszerű módja annak, hogy megmutasd nekik, milyen hihetetlenek a termékeid vagy szolgáltatásaid anélkül, hogy közvetlenül eladnád nekik. Ha a termék vagy szolgáltatás előnyeiről beszélsz, az közelebb viszi őket ahhoz, hogy Tőled vásárolhassanak.
Egy ilyen oktató típusú bejegyzés grafikája és tartalma a következőket tartalmazhatja:

  • Lépésről lépésre a Te termékedre/szolgáltatásodra vonatkozó folyamat
  • Hogyan kell típusú oktatóanyag (mint például ez a poszt)
  • Hackek, tippek vagy gyors eredmények a követőtábor számára
  • Egy Instagram „körhinta” bejegyzés hasznos tippekkel

Inspirálj + mesélj történeteket

A történetmesélés általános célja, hogy személyesebb szinten kapcsolódj a követőtáborodhoz; használj fotókat magadról, mutasd meg nekik, hogy igazi ember vagy, és légy sebezhető a saját küzdelmeiddel szemben, hogy ne érezzék úgy, hogy egyedül vannak az adott problémájukkal.
Az ilyen bejegyzés grafikája és tartalma a következőket tartalmazhatja:

  • Kapcsolódó idézetek
  • Személyes történetek
  • Küzdelmek leküzdése és sebezhetővé válás

 

Népszerűsítés

A promóciós tartalom általános célja a termékeladások növelése. Ezt úgy teheted meg, hogy olyan grafikákat hozol létre, amelyek bemutatják az eddigi értékeléseidet és véleményeket. Oszd meg követőtáboroddal a korábbi ügyfeleknél elért eredményeket.
Az ilyen típusú bejegyzés grafikája és tartalma a következőket tartalmazhatja:

  • Digitális termékmodellek (pl. laptopok vagy mobileszközök), amelyek vizuálisan bemutatják, mit tartalmaz az ajánlat
  • Ügyfél bizonyíték (ajánlás vagy esettanulmány)
  • Ügyfél előtti és utáni eredmények
  • Válaszolj az ajánlattal kapcsolatos gyakran feltett kérdésre

követőtábor

Csoportosítsd a tartalmaidat

Ha beleragadsz a tartalomkészítés végtelen körforgásába, a friss tartalom rendszeres közzététele kimerítő érzés lehet – különösen, ha ez elveszi az időt azoktól a dolgoktól, amelyek fontosak számodra. A tartalmak kötegelése számtalan órát takaríthat meg hetente, és segít koncentrálni az éppen aktuális feladatra, így gyorsan értékes tartalmat oszthatsz meg a követőtáborod számára.
Ami nagyszerű ebben a módszerben, az az, hogy nem kell gondolkodnod azon, hogy milyen tartalmat fogsz legközelebb létrehozni, mert lesz egy olyan rendszered, amely ezt biztosítja Neked. Mondjuk létrehozhatsz egy bejegyzéssorozatot, például „Mítoszok a keto diétáról: 1. rész”. Ez a tartalomstílus megkönnyíti az összes bejegyzés létrehozását egy lépésben, ahelyett, hogy állandóan egyik ötletről a másikra ugrálnál.

Használj tartalomtervezőt

Használj közösségi média-tartalomtervezőt, és készíts tervet a következő héten vagy hónapban megosztandó összes bejegyzéshez. A közelgő tartalmak vizuális rendszerezése segít abban, hogy a heti, havi, negyedéves és éves céljaid elérése felé haladj. Az alábbihoz hasonló stratégiai tervezőt is használhatsz:

Függetlenül attól, hogy melyik tartalomtervezőt választod, a lényeg az, hogy tudatosan alkalmazd a tartalmi stratégiádat. Íme néhány kötelező szakasz:

  • Dátum: például “Tervezési szakasz”, “Folyamatban” vagy “Ütemezésre kész”
  • Tartalomtípus: például “Instagram hírfolyam-bejegyzés”, “Instagram történet”, “Instagram körhinta”
  • Tartalmi pillér vagy kategória: például “Szórakoztatás”, “Inspiráció”, “Oktatás”, “Népszerűsítés”
  • Tartalmi téma: például “3 legjobb tipp a megosztásra érdemes Instagram-körhinták létrehozásához”
  • Felirat: hozz létre egy alapstruktúrát a feliratokhoz, amely tartalmaz egy főcímet, 2-3 fő pontot és egy erőteljes cselekvésre ösztönzést
  • Közzétételi idő (opcionális): A közösségimédia-elemzések és a követőtáborra vonatkozó információk alapján a legjobb idő a bejegyzésekhez

Készíts megosztásra alkalmas közösségi média grafikát

Szeresd vagy utáld, a közösségi média hihetetlenül erőteljes katalizátor lehet az iparági szakértelem megalapozásában. Azáltal, hogy megosztod a tudásod a saját területeden belüli altémákkal kapcsolatban, természetesen növeled a márkaismertséget, ugyanakkor gyors nyereményeket biztosítasz a követőtáborodnak, ami növeli a beléd vetett bizalmat.
Az alábbiakban különféle típusú grafikákat mutatok be, amelyekről ismert, hogy jól teljesítenek a közösségi médiában. Ezek különösen jól működnek az Instagramon; azonban néhány stratégiát a Pinterest , a YouTube, a Facebook és egyebek használatával is lehet alkalmazni .

Értesítési és emlékeztető grafika

Az Instagram egyik legújabb trendje az iPhone Notification és Reminder stílusú grafikák használata , amelyek szórakoztató és kreatív módon juttatják el az üzenetet a követőtáborhoz. Ezekről a bejegyzésekről is ismert, hogy növelik a megosztásokat és a mentéseket az Instagramon.

GIF és mém grafika

Az interaktív vizuális tartalmak, például a GIF-ek, mémek vagy képekkel ellátott kvízek 40-szer nagyobb valószínűséggel kerülnek megosztásra a közösségi médiában . És mivel a szórakoztató tartalom szinte minden mutatóban messze felülmúlja a többi bejegyzéstípust , nyugodtan kijelenthetjük, hogy a GIF- és mémbejegyzéseket fel kell venni a tartalmi naptárba.

Megosztható idézet grafikák

Valószínű, hogy már láttad őket – ezek a megosztható idézetgrafikák, amelyeket gyakran találsz ambiciózus női vállalkozók oldalain. Bár nagyjából bárhol megtalálhatod őket, ezek a grafikák továbbra is jól teljesítenek mindaddig, amíg az idézetek rezonálnak a követőtábor körében.

követőtábor

Carousel-bejegyzések

Az Instagram-körhinták nem csak a közösségi média népszerű trendjei. Ezek a bejegyzések magasabb elköteleződési arányt eredményeznek, mint a videók vagy képek – bejegyzésenként 1,92%, szemben a képek 1,74%-ával és a videók 1,45%-ával. Általában azért teljesítenek ilyen jól, mert kétszer mutatja meg a rendszer a követőtábornak. Például, ha az egyik követőd elgörget a bejegyzés mellett (az első körhinta képe mellett), az Instagram másodszor is megmutatja neki ugyanazt a bejegyzést, általában a körhinta második képével. Ez automatikusan dupla elérést biztosít!

Diagram és diagram grafika

A diagram- és diagramstílusú bejegyzések létrehozása nemcsak abban segít, hogy bonyolult adatokat mutass be egyszerű, de szórakoztató formátumban, hanem növeli az elköteleződést, és segít abban, hogy iparági szakértőként jelenj meg követőtáborod számára.

Hozz létre rövid formátumú videótartalmat

A rövid formátumú videók elsöprően lepték el az internetet olyan vírusalkalmazásokkal, mint a TikTok , valamint olyan új platformok bevezetésével, mint az Instagram Reels. Bár ez az egész folyamat kezdetben elég félelmetesnek tűnhet, egy rövid formátumú videó csak egy újabb hihetetlen tartalomformátum, amelyet számos módon hasznosíthatsz vállalkozásod javára.
Az első reels létrehozásának egyik gyors és egyszerű módja az, hogy a Canva (vagy bármelyik másik tervezőprogram ) segítségével a szokásos módon készítsd el vizuális tartalmat, majd egy harmadik féltől származó alkalmazással adj hozzá zenét.

Íme néhány tipp a rövid formátumú videók sikeréhez:

  1. Gyors és frappáns tippek: rövid és kedves tippeket írj le, hogy a követőtáborod figyelmét lekösse
  2. Fogalmazd meg jól az első 2-3 másodpercet: használj olyan feliratot, amely megold egy problémát, amiben segítségre van szükségük
  3. Feliratok végig: a legtöbben a hang bekapcsolása nélkül néznek tartalmat az Instagramon, ezért ügyelj erre is
  4. Gyors győzelem: tartalmazzon értékes és hasznosítható információkat, hogy a követőtábor valóban értékeljen Téged
  5. Erős CTA: cselekvésre ösztönöz, hogy a követőtábor tudja, mit kell tennie a videó megtekintése után

Ha grafikai segítségre van szükséged, akkor gyere a Facebook csoportunkba!

Hasonló bejegyzések

kapcsolat@grafont.hu

+36302252052

Minden jog fenntartva © GraFont Műhely 2024.