Mi az a favicon?
A favicon egy kis, 16×16 pixeles ikon, amely a weboldal márkajelzéseként szolgál. A fő célja, hogy a látogatók könnyebben megtalálják az oldalt, ha több lap is meg van nyitva.
Apró méretük miatt a faviconok egyszerű képekként vagy egy-három karakteres szövegként működnek a legjobban. A faviconokat nem szabad összetéveszteni a logókkal, de néha ugyanazok is lehetnek. Kis mérete és felbontása miatt előfordulhat, hogy a faviconnak még kisebb méretűnek kell lennie, vagy a cég eredeti logójának részét kell képeznie. A GraFont Műhely faviconja is ilyen.
Hol lehet látni a favicont?
Faviconok minden olyan dolog mellett megtalálhatók, amik azonosítják a weboldalt. Ide tartoznak a könyvjelzők, lapok, eszköztár-alkalmazások, előzmények eredményei és a keresősávok. Nézd meg az alábbi példákat:
Miért fontosak a faviconok?
A favicon létrehozása kicsi, de fontos lépés egy üzleti weboldal létrehozásánál. Ez profibb megjelenést ad a weboldaladnak és elősegítik az online márkaépítést, valamint a potenciális fogyasztók bizalmának növelését. Vizuális jelölőgrafikák a weboldalon, amik segítik a felhasználókat abban, hogy könnyebben azonosítsák a weboldalad a sok weboldal között.
A favicon szerepe a SEO-ban
A faviconok közvetlenül nem felelősek a weboldalad keresőoptimalizálásáért, azonban közvetetten felelősek lehetnek és fontos eszközt jelentenek a keresőmotorok rangsorolásának javításához.
Az alábbiakban bemutatunk néhány példát arra, hogy a favicon hogyan segítheti a keresőoptimalizálást:
Minél felhasználóbarátabb egy oldal, annál többen fogják használni
A felhasználóbarát weboldal közvetett módon javítja a keresőmotorok helyezéseit. Ha egy favicon látható a böngésző lapjain, a könyvjelzőkben, az előzmények archívumában és így tovább, akkor a felhasználók időt takaríthatnak meg azáltal, hogy nehézségek nélkül azonosíthatják és böngészhetik a weboldalad, ezáltal növelve annak valószínűségét, hogy a felhasználók interakcióba lépnek a weboldaladdal.
Ez növeli a weboldaladon eltöltött időt és interakciókat, ami azt jelenti, hogy több szem hosszabb ideig lesz a weboldaladon, és ezáltal javítja a SEO-t.
Könyvjelzők és faviconok
A favicon előnyt jelent azokkal a weboldalakkal szemben, amelyek nem használnak ilyet. A Google Chrome böngészője levon bizonyos keresési rangsorolási jeleket az interneten könyvjelzővel ellátott weboldalak esetén. Ha nincs faviconod a weboldalon, akkor elszalaszthatod annak lehetőségét, hogy a Chrome böngészőben felkerüljön a könyvjelzők közé, így közvetve lemarad az oldalad a sok keresési rangsorolási jel közül.
Márkaépítés és láthatóság
A favicon a weboldal és a vállalkozás vizuális megjelenítése, így a felhasználók az általad használt favicon alapján azonosítják a márkádat. A SEO a márkaépítésről és a marketingről szól, és minél láthatóbb a weboldalad, annál valószínűbb, hogy a felhasználók rákattintanak a weboldaladra, és emlékeznek rá, ki vagy.
Hogyan készítsünk jó favicont?
Sok dolgot figyelembe kell venni, amikor egy favicont hozunk létre és tervezünk a weboldaladhoz. Bár kicsi és egyszerű, nagy hatása lehet. Fontos, hogy a lehető legjobb favicont készítsd el, mivel a felhasználók ezzel azonosítják a márkádat. Íme néhány dolog, amit szem előtt kell tartanod kedvenc ikonod létrehozásakor:
Használd bölcsen a teret
A favicon néha nem mindig lehet egyszerűen a céglogó kisebb változata. Figyelembe kell venni a favicon teljes méretét. Ragaszkodnod kell a 16 képponthoz, mivel ez minden böngésző számára elfogadható.
Egyszerűség
Noha a favicon a márka vizuális arca, a lehető legegyszerűbbnek kell lennie. A legjobb faviconok a legegyszerűbbek. A favicon kis mérete és a felhasznált formák egyszerűsége miatt a színek létfontosságúak a potenciális fogyasztók figyelmének felkeltéséhez és a kitűnéshez. A túl sok részlet miatt a favicon zsúfoltnak és rendetlennek tűnik.
A favicon, mint a márkás vizuális ikonja
A faviconod a márkád vizuális ikonja, ezért vizuálisan el kell árulnia a felhasználóknak, hogy mit képvisel a vállalkozásod. A jó favicon azonnal megmutatja nekik, hogy miről szól a márkád, és mivel foglalkozol.
Bár ezt nagyon nehéz megtenni egy ilyen kicsi és egyszerű kialakítással, próbálj kreatív lenni. Az alábbi példák bemutatják a kis, kreatív kedvencek erejét; első pillantásra azonnal kiderül, miről szól a márka, és mit képvisel:
Rövidítés
A tökéletes grafika megtalálása nem feltétlenül passzol ahhoz, amivel a vállalkozásod foglalkozik. Ennek gyakori megoldása a vállalkozás nevének vagy a mozaikszavak kezdőbetűjének használata. Dönthetsz úgy is, hogy céged nevének rövidítését használod. Próbálj ki néhány különböző variációt, és válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet.
Színkoordináció
A színválasztás nagyon fontos ez esetben is. A kontrasztos színek megkönnyítik a szem számára, hogy felismerje a formákat és a kedvenc ikonod fókuszpontját. A faviconok kicsisége miatt egyértelműen képviselnie kell céged a felhasználó számára, és a színhasználat létfontosságú lehet. Ne feledd, hogy az összes böngésző kissé eltérő. Például néhány szürke, fekete vagy fehér háttérrel rendelkezik, amely fölé kerül a favicon.
Ha további grafikai segítséget szeretnél a faviconodhoz vagy a weboldaladhoz, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!